Vítejte na oficiálních stránkách Klubu sběratelů kuriozit
English version
Deutshe version
Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy
Modely a figurky » Zajímavé modely automobilů » Třícípá hvězda září dál – 2. část

Třícípá hvězda září dál – 2. část

Zajímavé modely automobilů - Třícípá hvězda září dál – 2. část Po sloučení obou firem má koncern Mercedes-Benz našlápnuto k tomu, aby se stal jednou z nejprestižnějších evropských značek. A třeba říci, že firma tuto šanci nepromarnila a dodnes patří k nejvýznamnějším značkám evropské automobilové historie.

Ve druhé polovině dvacátých let se firma orientovala na široký záběr nabídky vyráběných vozů. Neopomněla uspokojit i zájemce z řad střední třídy a tak typy MB 200 Stutgart i MB 300 plnily tento účel. Kromě osobní verze dodávaly se oba vozy také jako taxi, dodávkový a užitkový vůz. Luxusní vozy pro nejbohatší klientelu zastupoval typ MB 460 „Nürburg“ a MB 680.

Tehdejší konstruktér firmy Ferdinard Porsche ale viděl dál. Stále oblíbenější Velké ceny Evropy a vítězství v nich zajišťovaly značkám širokou popularitu. Porsche byl navíc zaujat Rootsovým kompresorem, který mimořádně zvyšoval výkon motoru. Použil ho u sportovního vozu Mercedes 24/100/140 PS, který konstruoval už v roce 1924 ještě pro Daimlera. A hodlal dál v těchto svých projektech pokračovat. Roku 1927 představuje závodní vůz MB 680 S, na kterém se tovární jezdec Rudolf Caracciola poprvé objeví na okruhu Nürburgring. Kompresor mimořádně zesiloval výkon motoru a tři postranní výfuky vzbuzovaly údiv a udělaly z tohoto vozu tehdejší ikonu. Lepší vizitku si firma nemohla přát. Následoval typ MB 720 SSK (Super Sport Kurz), který se stal předstupněm k legendě. Tou se stal slavný model MB SSKL z roku 1931. Vozy s kompresorem získaly obrovskou popularitu, a proto se začala vyrábět i verze sportovní.

Mezinárodní prominentní osobnosti chtěly vlastnit Mercedes s kompresorem a tak se z toho stala skoro vášeň. Vysoká aristokracie, politici a průmyslníci, zpěváci, herci a herečky se chtěli pyšnit právě takovým vozem. Mít takové auto pro reprezentaci byla nezbytnost.

Vozy pro bohatou klientelu se vyráběly i jako velké limuzíny. V roce 1930 představila firma luxusní limuzínu MB Grösser 770. Tento typ s osmiválcovým motorem zahajuje obrovskou řadu velkých Mercedesů 770, vyráběných v letech 1930 – 1940. Nejznámějším z nich se stal Hitlerův přehlídkový MB 770 Grösser Cabriolet D. Hitlerova láska k automobilům byla známá a tak ještě před jeho nástupem k moci, kdy jeho popularita v Německu začala stoupat, vedení koncernu Mercedes Benz toho chytře využilo. Sponzorovalo jeho vzestup nejen finančně, ale i svými vozy. Byl to geniální reklamní tah po všech stránkách.

Když se konečně v roce 1933 Hitler stává říšským kancléřem, jeho prioritou je hospodářsky stabilizovat zbídačelé Německo. Automobilový průmysl v jeho představách (kromě těžkého průmyslu a dopravní infrastruktury) má hrát velkou roli. Zavádí daňové úlevy při nákupu automobilů.

Sběratel 1/17

Celý článek naleznete v časopise

Sběratel 1/17

Jiří Brož, Jiří Neruda, Rudolf Kocourek


[ 26. 02. 2017 | Komentářů: 0 | Doporučit | Vytisknout | 453 přečtení ]
Časopis Sběratel

Aktuální číslo
SBĚRATEL 2/17

časopis Sběratel

( Více informací o číslu )

Nejbližší akce KSK
Série kalendáříků

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2017

Klubové kartičkové kalendáříky

( Více informací o sérii )

Katalog PE
Novinka

Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy

Powered by phpRS. Copyright © Klub sběratelů kuriozit 2001-2017. Všechna práva vyhrazena. Kopírování jakékoli části možné jen se svolením autora.