Vítejte na oficiálních stránkách Klubu sběratelů kuriozit
English version
Deutshe version
Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy

Zveme na mimořádné sběratelské setkání sběratelů pohlednic a papírových předmětů!

Jako náhradu za neuskutečněné jarní setkání pořádá 5. září Klub sběratelů kuriozit mimořádné setkání sběratelů pohlednic a papírových předmětů. Setkání se opět uskuteční v KD Barikádníků (Praha 10, u stanice metra Strašnická).

Vstup pro veřejnost je jako obvykle 8.00 hodin a burza je prodloužena do 13.45 hodin. Na setkání platí předplatné jako na obvyklých burzách pohlednic i papírových předmětů.

Modely a figurky » Zajímavé modely automobilů » Tři legendy jménem Citroën

Dotazník pro nový členský Adresář

Dotazník na nový Členský adresář KSK můžete vyplnit a zaslat buď elektronicky na mailovou adresu klubu: klub@sberatel-ksk.cz nebo vytištěný poštou na korespondeční adresu klubu: Klub sběratelů kuriozit, Čílova 4, 162 00 Praha 6.

Tři legendy jménem Citroën

Zajímavé modely automobilů - Tři legendy jménem Citroën Jméno André Citroën je v historii vývoje automobilu pojem. Technik, snílek zaujatý fantasiemi Julese Verna, kapitán průmyslu. Původem z bohaté nizozemské rodiny Limoenmanů. Po vystudování techniky v Paříži, kam se rodina přestěhovala, zakládá továrnu na výrobu ozubených kol Citroën. Jméno bylo odvozeno z francouzského překladu dědečkova jména.

Při návštěvě Ameriky navštívil André Citroën řadu automobilek. Nejvíce mu učaroval Ford se svou výrobou automobilů na běžícím pásu. Po vypuknutí 1.světové války je firma pověřena výrobou granátů a střeliva pro armádu. Po skončení války se Citroën už nechce vrátit k výrobě ozubených kol a pod silným dojmem z amerických automobilek se rozhoduje pro výrobu automobilů, v jejichž budoucnost věřil. Projeví se jako vynikající manažer, který umí odhadnout potřeby trhu.

Už první vůz Typ A 10, uvedený na trh v roce 1919, má obchodní úspěch a začíná naplňovat Citroënův sen o kvalitním a dostupném automobilu pro všechny. Následuje Typ B a úspěšný pokus o lidový vůz Typ 5 CV (Tréfle). Další typy C4 a C6 zařazují vozy této značky mezi špičky tehdejší produkce. U těchto vozů se poprvé objevuje na masce typický znak všech budoucích vozů Citroën. Dvojitá krokev, odvozená ze způsobu, kterým se tehdy na výkresech označovalo šípové ozubení. Znak byl inspirován z předchozí výroby ozubených kol. Tohoto šípovitého ozubení si Citroën zřejmě všimnul v Polsku na dřevěných kolech k pohánění vody a později si je nechal patentovat.

Modely automobilů značky Citroën

Revoluční myšlenkou byl také první kolopásový automobil na světě, který v duchu Verneových spisů posílá na expedice na Saharu a do Asie. Další novinkou je celokovová samonosná karoserie u Typu Rosalie. Tyto obchodní úspěchy, jimiž velmi zbohatnul, i konstrukční novinky posílily Citroënovu touhu realizovat sériovou výrobu auta jeho snů. Tímto snem se měl stát vůz s předním náhonem pod názvem Traction Avant.

Fotografie z archivu Ing. R. Kocourka

J. Brož, J. Neruda


[ 14. 11. 2010 | Komentářů: 0 | Doporučit | Vytisknout | 7802 přečtení ]
Časopis Sběratel

Aktuální číslo
SBĚRATEL 2/20

časopis Sběratel

( Více informací o číslu )

Nejbližší akce KSK
Členský adresář
XVIII.
ČLENSKÝ ADRESÁŘ
v prodeji jen
elektronická verze
XVIII. členský adresář

( Více o adresáři )
Série kalendáříků

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2020

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2019

Katalog PE
Novinka

Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy

Powered by phpRS. Copyright © Klub sběratelů kuriozit 2001-2020. Všechna práva vyhrazena. Kopírování jakékoli části možné jen se svolením autora.