Vítejte na oficiálních stránkách Klubu sběratelů kuriozit
English version
Deutshe version
Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy

Zveme na mimořádné sběratelské setkání sběratelů pohlednic a papírových předmětů!

Jako náhradu za neuskutečněné jarní setkání pořádá 5. září Klub sběratelů kuriozit mimořádné setkání sběratelů pohlednic a papírových předmětů. Setkání se opět uskuteční v KD Barikádníků (Praha 10, u stanice metra Strašnická).

Vstup pro veřejnost je jako obvykle 8.00 hodin a burza je prodloužena do 13.45 hodin. Na setkání platí předplatné jako na obvyklých burzách pohlednic i papírových předmětů.

Modely a figurky » Modely » Se znakem hada

Dotazník pro nový členský Adresář

Dotazník na nový Členský adresář KSK můžete vyplnit a zaslat buď elektronicky na mailovou adresu klubu: klub@sberatel-ksk.cz nebo vytištěný poštou na korespondeční adresu klubu: Klub sběratelů kuriozit, Čílova 4, 162 00 Praha 6.

Se znakem hada

Modely - Se znakem hada Cesty vzniku legendárních automobilových značek bývají někdy křivolaké. V roce 1906 se rozhodl francouzský výrobce aut Alexander Darracq zapustit kořeny své firmy také v Itálii. V milánské čtvrti Porteillo zřizuje automobilovou dílnu, ve které začal vyrábět v italské licenci automobily Darracq. Ale /jak se dnes říká/ podnikatelský záměr mu nevyšel. O jeho vozy byl zájem pramalý. Aby se vyhnul bankrotu, prodává v roce 1909 dílnu skupině italských automobilových nadšenců, která se skrývala za zkratkou A.L.F.A. – Anonyma Lombarda Fabbrica.

Automobili. Zanedlouho opouští brány dílny první vůz značky A.L.F.A. pod typovým označením 24. Na jeho chladiči se skvěl emblém s křížem rodiny Visconti a erbem stočeného hada. Nad tím nápis ALFA.

Vůz byl na svou dobu mimořádně technicky zdařilý. Začal se vyrábět jako uzavřený cestovní i jako otevřený sportovní. Ovšem plány na rozkvět nové značky narazily na tvrdou realitu tehdejší doby. Vypukla 1. světová válka, která zkřížila úspěšný start nové značky. Poptávka po autech skončila na bodu mrazu. Velké finanční potíže mladé firmy vyřešil v prosinci 1915 inženýr a závodní nadšenec Nicola Romeo, který odkoupil podíl společnosti a původní značku doplnil svým jménem.

Zrodila se Alfa Romeo. Zbytek války se firma orientovala na zbrojní výrobu. Tím nashromáždila slušný kapitál k tomu, aby se po válce mohla naplno věnovat výrobě automobilů.

Již v roce 1920 se představuje první Alfa Romeo E 20/30, nabízená jako vůz pro všední den. Automobil byl dobře ovladatelný a mimořádně spolehlivý, jeho prodejní úspěch byl dobrým začátkem. Nicola Romeo nezapomněl na svoji minulost závodníka. Přizval ke spolupráci Enzo Ferrariho, Alberta Ascaniho a další závodníky. V roce 1922 byl uveden závodní vůz Alfa Romeo Typ RL. V roce 1923 obsadil dvě první místa v závodě Targa Florio. Tak začala i slavná historie závodních vozů Alfa Romeo.

Vynikající konstruktér Vittorio Jano přešel od Fiatu do společnosti Alfa Romeo. Uvedl se roku 1927 vozem Alfa Romeo 6C 1750. Tento vůz začal psát novou kapitolu v historii firmy. Dodával se jako šestimístný sedan nebo dvousedadlový sportovní vůz. Ten si v černém provedení oblíbil diktátor Benito Mussolini. Po úspěchu typu 1750 se Jano ve třicátých letech pustil do nové série vozů s šesti a osmiválcovým motorem, označených jako Alfa Romeo 6C 2300 a 8C 2900.

Sběratel 1/20

Celý článek naleznete v časopise

Sběratel 1/20

Jiří Brož a Jiří Neruda


[ 17. 02. 2020 | Komentářů: 0 | Doporučit | Vytisknout | 444 přečtení ]
Časopis Sběratel

Aktuální číslo
SBĚRATEL 2/20

časopis Sběratel

( Více informací o číslu )

Nejbližší akce KSK
Členský adresář
XVIII.
ČLENSKÝ ADRESÁŘ
v prodeji jen
elektronická verze
XVIII. členský adresář

( Více o adresáři )
Série kalendáříků

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2020

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2019

Katalog PE
Novinka

Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy

Powered by phpRS. Copyright © Klub sběratelů kuriozit 2001-2020. Všechna práva vyhrazena. Kopírování jakékoli části možné jen se svolením autora.