Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy |
Pravdou také je, že většina sběratelů čepelkových obalů se nehoní za kvantitou, ale za kvalitou a počty uvádějí přibližným odhadem. Jiní pak o akci Sbě ratelství a o komunikaci jako takovou nemají vůbec žádný zájem. V následující tabulce můžeme tedy porovnat změny v pořadí prvních deseti sběratelů. Sběratelé označení hvězdičkou nejsou členy Klubu sběratelů kuriozit. Naopak je chvályhodné, že „jednička“ v našem sběratelském oboru Fr. Neubauer se vrátil do našich řad v KSK.
Tuzemská firma Czech Blade v Jevíčku i přes přetrvávající konflikty na Ukraji ně a Palestině a s tím spojené určité hospodářské potíže, nemá větší problémy s fungováním podniku i díky tomu, že firma není závislá jen na výrobě čepelek.
Zatím si také nejsme jisti, zda firma Procter & Gamble, která před časem kou pila značku Gillette, také neuplatnila sankce na Rusko kvůli válce na Ukrajině, a zda odešla z Petrohradu. Bohužel, firma se zatím se zakázkou na opětovnou výrobu čepelek Gillette do Jevíčka na naši firmu neobrátila. Ale jsou zde již náznaky na první zakázky v Číně. A právě Čína se stále více prosazuje ve světo vém obchodě i díky nízkým nákladům spojených s nízkými mzdami a státními dotacemi. Je zde v provozu několik manufaktur, a mimo zahraniční konkurenci na světovém trhu si zřejmě i sami sobě dost konkurují.
Některé firmy zaměřily svoji přičinlivost v obalové produkci na úspěšné za hraniční značky. Je známo mnoho plagiátů nejen svých asijských konkurentů, jako jsou kopie obalů Indie a Jižní Koreje, kdy čínské obaly jsou o něco menší, ale i plagiáty ruských a českých obalů.
Paradoxně, pro nás sběratele, vznikly zajímavé obaly, jen je potřeba se v tom zorientovat, a ten který obal správně identifikovat a zařadit. V barevné příloze je malá ukázka čínských plagiátů některých úspěšných českých značek, ale je jich samozřejmě více. Jednak jde o celé kopie včetně pravých názvů jednotli vých značek. Vynalézavost čínských výrobců jde ještě dál a v designu obchod ně úspěšného zahraničního obalu jen mírně pozměnili obrázek nebo text, který má jinak navozovat pro zákazníky na třetích trzích již dříve zavedenou značku.
Od českých obalů se často liší textem, písmem, kvalitou papíru a ve střihu obalu, a to hlavně velikostí rohových obloukových výseků. To platí i u většiny plagiátů zahraničních značek.
Jak je vidět, tak i v malých oborech, jako je výroba holících čepelek, Čína bez skrupulí kopíruje a prodává vše, jak se jí to hodí. A nějaká mezinárodní práva a pravidla ji absolutně nezajímají.
Jan Makovec
Aktuální číslo
SBĚRATEL 1/25
( Více informací o číslu )
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
( Více o knize )
Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy
Powered by phpRS. Copyright © Klub sběratelů kuriozit 2001-2025. Všechna práva vyhrazena. Kopírování jakékoli části možné jen se svolením autora.